zaterdag 16 mei 2009

Ontnuchteringsjaren

Op woensdag 13 mei zat ik als buitenstaander bij de eerste bijeenkomst waar 13 coaches werden geïnstrueerd in het 23 dingen traject dat alle medewerkers van BasisBibliotheek Maasland gaan bewandelen. Het was een inspirerende maar verder redelijk weinig verhelderende ochtend. Inspirerend omdat je daarna wilde beginnen. Weinig verhelderend omdat de belangrijkste boodschap van het 23 dingen traject is dat je het eigenlijk vooral zelf moet uitzoeken. Dat er weliswaar een handleiding op papier is, maar dat je daar in de praktijk weinig aan hebt. Je moet gewoonweg beginnen en zelf dingen ervaren. Hulp vragen aan collega's en met vallen en opstaan het 23 dingen-pad bewandelen. Of het er drie en twintig zullen worden weet ik niet. Ik ben van de week al begonnen. In eerste instantie heb ik een iGoogle-pagina aangemaakt. En daar kun je al enige avonden mee bezig mee zijn! Probeer maar.

Vanochtend/middag heb ik onderdeel twee en drie gedaan. Indien je geïnteresseerd bent in mijn weblog dan klik je op http://ontnuchteringsjaren.blogspot.com/

Ik heb geen idee hoe lang ik dit weblog zal blijven onderhouden, maar voor mezelf is een ding zeker. Door te bloggen ben je of je het nu wilt of niet toch met jezelf bezig (IK). En dat staat haaks op de inhoud van hetgeen ik op mijn weblog wil aankaarten.

HvD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten