woensdag 13 mei 2009

Nu ook 23 dingen in Basisbibliotheek Maasland!!




Vandaag uitleg gehad over de doe het zelf cursus 23 dingen van de BBM.Het eerste ding is het maken van een blog .Omdat ik al een eigen blog heb maak ik geen nieuw blog aan maar ga ik kijken welke kneepjes ik nog meer kan toepassen. Daarnaast onderhoud ik samen met Yvonne ook de blog boekenproeven op de site van de BBM. En tenslotte heb ik ook nog een blog van de schoolmediatheek. Dus nieuwsgierig naar mij, nieuwe titels of schoolperikelen. Neem een kijkje.

Het meeste wat mij vandaag is opgevallen dat je op internet op moet passen met wachtwoorden."gewone" woorden als wachtwoord zijn erg zwak. Machinaal kunnen daar woordenboeken opgezet worden om deze wachtwoorden te kraken. Dus verwerk in je wachtwoord daarom altijd letters en cijfers. Een hele goede tip van onze cursusleider. Naar aanleiding van de veiligheid op internet kun je nog meer tips vinden op digibewust en waarschuwingsdienst. Als coach ga ik begeleiden: Mieke A, Nellie, Willy,Gerry en Susan. Ik heb er zin in.


Mieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten